Olabarrietako errota

Lekuaren historia

1709an Olabarrietako errota

goi-mailako klaseko familia batena zen.
Familia horretako alabak

María Llarenakoa zuen izena.
Berak eta senarrak errota beste pertsona batzuei

alokatu zieten dirua irabazteko.

 

Adibidez, badakigu 1736an errota alokatuta zegoela

Anton Llagunokoa eta Manuela Tellitukoari.

 

  1. urtean Olabarrietako errota

familia garrantzitsu baten eskuetan zegoen.
San Jinés familia.
Familia horrek erabaki zuen

altuera handiagoko presa bat egitea,

lehen zegoen egurrezko presa ordezkatzeko.

 

Nolakoa da Olabarrietako errota?

Olabarrietako errota Sopuertako

auzo honen behealdean dago.
Oraindik eraikuntza, presa

eta ubidea mantentzen ditu.
Presak erdikurba forma du

eta bertatik ateratzen da ubidea,

metro bateko zabalera duena.

 

Errekatik errotara iristen den ura,

ura hartzen duten biltegi batzuetan geratzen da

eta behealdean dauden

estolda moduko batzuetara bidaltzen dute.

Behealde horretan, ehotzeko balio duten

harriak mugitzen dituzten turtukiak daude.

 

Errotaren eraikina angeluzuzena da.
Bi solairu eta ganbara bat ditu.
Leihoak adreiluzkoak dituen

harriz egindako eraikina da.

Bertsio Osoa